kristen

jag kom just på en sak..
jag är kristen!
jag har börjat be bordsbön innan jag äter, och jag ber nästan varenda dag om olika grejer..
jag går i kyrkan frivilligt, jag sjunger en massa psalmer hemma , jag tänder ljus för dom jag tycker synd om och jag kan en massa böner utan till..
och jag tror på gud!
det är typ skönt att gå till kyrkan, då känner man sig fri liksom, det känns som att man kan vara sig själv där, slappna av och känna guds närhet! det är så lugnt och stilla och det är så mysigt.
jag gillar de!

Vår fader, du som är i himlen.
Låt ditt namn bli helgat.
Låt ditt rike komma.

Låt din vilja ske, på jorden så som i himlen.
Ge oss i dag det bröd vi behöver
Och förlåt oss våra skulder, 
liksom vi har förlåtit dem som står i skuld till oss. 
Och utsätt oss inte för prövning, 
utan rädda oss från det onda. 
Ditt är riket. 
Din är makten och äran i evighet. 

Amen.


Kommentarer
Postat av: jessiica

erkän kyrkan e härlig å lugn, alla i min konfagrupp palla nt ens konfan, ja älskar de å kyrkan å allt, å kan typ massa utantill(A) älskar att va kristen<3

2010-01-27 @ 20:03:15
URL: http://ruffissmurfarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0